علوم غریبه

درباره علوم غریبه

علوم غریبه

درباره علوم غریبه

فیض نگاشت



لوح/در کوچه باغ ‌اندیشه ‌-۲۶

نور و منو
ر
 

زمین و آسمان مخلوق خدایند، نه انزال و تنزیل او. «تنزیل و انزال» جز با قرآن میسر نبود و نیست و این واقعه در لیله القدر روی داده است: «لیله القدر خیر من الف شهر». جز این چه می توان گفت تا دانسته شود در این شب چه روی داده و آنچه روی داده چه بوده است.


*
کاش می شد بین برخی(نه همه) پزشکان و «جاروبرقی» فرقی گذاشت. چه فضیلتی است که مایه تجارت یک انسان، درد همنوعانش باشد و در انسان جز پولشان به چیزی نظر نداشته باشد؟
*


واقعیت را می توان تغییر داد، اما در ادامه، نه در ابتدا. واقعیت وقتی در ابتدا با تغییر روبرو شود، مقاومت نشان می‌دهد و می‌شکند.


*
فرصت هرکسی تا پیش از گذر زمان است، هرچند اشخاص پس از گذر زمان به آن توجه می یابند.


*
جامعه ای که دارای زنانی ضعیف و فاقد توان باشد، نمی تواند مردانی قوی و استوار داشته باشد. راز حقارت مردان هرجامعه را باید در زنان آن جامعه جستجو کرد.


*
واقعیات هر جامعه ای با جامعه دیگر متفاوت است. رنگ هر جامعه ای با واقعیت هایش شکل و سامان می گیرد.


*
خداوند دو خداست: خدای تاریک و خدای روشن. خدای تاریک جز تاریکی نمی دهد و خدای روشن جز روشنایی ساطع نمی کند.


*
خدای شما چگونه خدایی است؟ خدایی است که سالها پیش، از اولین مسجد محل سکونت دریافتش کرده اید، یا خدایی است که برای یافتن و دریافتنش به دور دست ها سفر کرده اید؟


*
بیشترین استفاده ای که امروزه از پول می‌شود، کسب قدرت و ایجاد قدرت است؛ پول در خدمت قدرت و قدرت در خدمت پول. از همین جا می توان فهمید که ضعیف ها به پول نیاز بیشتری دارند و پولدارها به لحاظ شخصیتی و وجودی ضعیف ترند.


*
سیلاب معنی، در قرآن روی در طغیان دارد. این طغیان را جز کسانی که وارد اقیانوس خروشان قرآن شده اند، درک نمی کنند.


*
اگر خداوند چیزی را از ما بگیرد، جای ملال نیست چون خود داده بود. اگر بنا باشد باز آن را کسی در اختیار ما بگذارد، هم خداست و اگر نباید داشته باشیم، خدا باید به ما صبر بدهد. ما محصور در خداییم و گریزی از خدا نداریم.


*
وحدت وجود همه چیز شدن خدا و خدا شدن همه چیز نیست بلکه تابش نور حق و استیلای نور بر تاریکی است به گونه ای که در ظل نور حق، همه چیز روشن می گردد و چیزی جز «نور» و «منور» دیده نمی شود.


*
تنها کسی می تواند خدا را ببیند که جز نور نبیند و به تاریکی چشم نگشاید و کسی که خدا را ببیند، نور می بیند و نورالانوار.


*
اولیا علامت وجود خدایند. اگر اولیا نباشند، خداوند برای بسیاری از انسان ها به گمشده محض تبدیل می شود.


*
کسی خارج از مقتضای جامعه کاری نمی کند. در بین انسانهای معمولی، کسی را نمی توان یافت که بتواند از اقتضایات جامعه خارج شود.


*
هر انسانی پیمانه ای است که بهره ای از زمان و زندگی دارد. آنگاه که پیمانه پر شد، از زندگی لبریز 
می‌شویم و می ریزیم، چونان ریختن برگ از درخت.


*
قوانین زندگی غیر از قوانین مرگ است. برای کسانی که کتاب مرگ را ورق به ورق خوانده اند، قوانین زندگی بازیچه ای بیش نیست.


*
سوره «طه» نیز همچون دیگر سوره ها شرح و بسط «آیت الکرسی» است. خدایی که در «آیت الکرسی» در مقام بیان خود است، همان است که در دیگر آیات هم هست اما در جاهایی مثل سوره «طه» می فرماید: او خدایی است که اسما حسنی دارد در «آیت الکرسی»، خود اسما حسنی را می‌آورد که «الحی القیوم» است و در اسم اعظم بودنش تردید نیست.
*

حقیقت از خورشید هم نورانی تر است. آنگاه که خورشید حقیقت بتابد، چیزی در برابرش نمی ماند.


*
آشوب جهان از انسان است، هرچند انسانها مدعی اند آشوب آنها از جهان است.


*
هیچ انسانی را نمی توان زیر ذره بین برد. اگر در چند و چون احوال انسانها زیاد تعمق کنیم، عرق شرم بر صورتمان خواهد نشست.



در عالم، هیچ وجودی به اندازه خداوند قطعی و یقینی نیست. با این حال هیچ چیزی، به اندازه خداوند هم مورد شک و تردید قرار نگرفته است.


دعا برای حل مشکلات: بخت گشایی، اختلافات خانوادگی، ملک و ...


به فضل الهی و با عنایات اولیای الهی و با اذن و اجازه اساتیدم در وادی معرفت و به نیت خیرخواهی و کمک به حل مشکلات عزیزان در این وبلاگ برای مشکلات مختلف دعا داده می شود. 

 

شما می توانید مشکلات تان را مطرح کنید.

 

ناگفته نماند در این وبلاگ برای دعا هزینه ای دریافت نمی گردد.

ایمیل اینجانب:

h.mohtadi20@gmail.com


دعاهایی که در این وبلاگ عرضه می گردد:

1 . مشکلات مربوط به ازدواج

2 . مشکلات مربوط به خانواده

3 . مشکلات مربوط به اولاد

4 . مشکلات مربوط به والدین

5 . مشکلات مربوط به اولاد

6 . مشکلات مربوط به اطرافیان

7 . مشکلات مربوط به سحر و جادو

8 . مشکلات مربوط به کار و شرایط مالی

9 . مشکلات مربوط به روح و روان

10. مشکلات مربوط به بیماری ها.

 

در هر یک از موارد فوق که احتیاج به دعا و گره گشایی داشته باشید می توانید مشکل تان را با ایمیل مطرح کنید تا به شما پاسخ داده شود.

خداوند به همه گرفتاران و درماندگان و همه کسانی که به نحوی دچار مشکل هستند، عنایت فرمایید و ما را زمینه ساز حل مشکلات آفریدگانش قرار دهد. آمین.



علوم غریبه، ازدواج، طلاق، پول


علامه محمد دهدار متخلص به عیانی که گفته می شود استاد شیخ بهایی بوده است، در کتاب شریف «مفاتیح المغالیق» درباره جاهلانی که علوم غریبه را وسیله کسب ثروت کرده اند، مطلبی بسیار صریح دارد و می نویسد:


... در مثلث هندی و دو پای، هر عدد که می خواهند وضع می کنند. اگر از روی حکمت خاصیت عمل خود بدانند، بد نیست لیکن وضوح تمام دارد که نمی دانند. بعضی را می بینم که این علم شریف را وسیله نان و آب ساخته لاف های غیر واقع می زنند و میان زن بیگانه و مرد بیگانه پای مردی حرام را باعث می شوند. یا میان زنی با شوهر باعث تفرقه و طلاق می شوند به جهت جیفه دنیا یا فعل دیگر و دیگر. اعاذنا الله منه.


olomegarib@

اعداد جمالی و جلالی


اعداد جمالی و جلالی

بدان ای عزیز که آنچه اعداد حروف مزوجه است متحابه است و آنچه اعداد حرف مفرده است، متغاضبه.
و لوح سه در سه را این هر دو خاصیت واقع است و به اصطلاح صوفیه ابن دو عدد را جمالی و جلالی می گویند و این دو عدد روی روی ترقیم و تصحیح اجزا عمل ها می کنند.
هرگاه که حروف مزوجه را که آن بدوح است ملفوظی بنگارند بر این طریق ب ا د ا ل و ا و ح ا، ده حرف می شود مطابق با اصل حروف بسمله قرآنی و مفتاح هر دو همان حرف با است و موافق است با حروف ملفوظی نقطه که آن نیز ده حرف است...

olomegarib@

علوم غریبه آلت دست شیادان


علوم غریبه محتاج ریاضت است. کسانی که در این وادی گام زده اند و راه پیموده اند، ناگزیر از ریاضت بوده اند. 

به همین جهت، کسانی که اهل ریاضت نیستند، توفیق در این علم نمی توانند داشته باشند و کسانی که اهل معاصی و جاه طلبی و شهوات و خودنمایی و کسب ثروت و ... هستند، هرگز بهره ای از علوم غریبه ندارند. از همین جا می توان فهمید کسانی که اهل نماز و روزه و پرهیز از گناه نیستند، شیادانی هستند که لباس گوسفند بر تن کرده اند. (اگر لازم باشد با اسم نام می برم که در همین تهران که و که شیاد هستند و بس!)  

به یک معنا، مهمترین شاخص برای فهم اینکه کسی اهل علوم غریبه هست یا نیست و آیا دستش پر است یا خالی، مقوله تقوا و ریاضت است. کسانی که تقوا ندارند، قطعا بهره ای ندارند هرچند ممکن است علاقه داشته باشند یا ممکن است محفوظاتی داشته باشند اما رسیدن به اسرار علوم غریبه بدون ریاضت میسر نمی شود.


علامه دهدار متخلص به عیانی در «مفاتیح المغالیق» به ضرورت ریاضت تاکید کرده است. به عنوان مثال برای تحریر و کتابت جفر شرط طهارت و اختراز از معاصر مطرح است:

هرکس که متوجه کتابت آن می شود، باید که از منهیات محترز باشد و در پاکی و طهارت باشد و با وضو و با طهارت کامل متوجه کتابت گردد...


 راه بردن به اعماق اسرار علوم غریبه صرفا با ریاضت ممکن است. 

علامه عیانی می نوسد:

در آن قول غالبا سری است که به دوام «ریاضت» معلوم می شود...

و نیز می نویسد: 

البته رمزی مستور است که آن را به «ریاضت» باید معلوم کرد...

(مفاتیح المغالیق، از روی نسخه صحیح)